#10 en #11 Combi blog

#10 Blog van 28 februari 2018

Hi there!

 

Misschien  denken jullie, waar is de blog van 28 februari, nou die is hier onderdeel van.

 

Omdat ik gisteren niet heel veel tijd had en er niet heel veel is gebeurt, vat ik het even voor jullie samen, dit doe ik normaal liever niet en vertel ik gewoon wat ik aan het doen ben, maar dit is ook weer eens wat anders.  Daarom doe ik deze blog gecombineerd met blog 11 van 1 maart.

 

Eerst heb ik heerlijk uitgeslapen tot 11.25😴 en daarna ben ik aan school gegaan in de bar (de bar klinkt raar maar het is overdag gewoon een open ruimte waar de bar zelf dicht is).

 

Daarna ben ik naar Rikki geweest en hebben we een account aangevraagd voor school en mij en PGL, zodat m'n examen aangevraagd kan worden voor mijn eerste periode! 🎉

 

Ook vroeg hij "als ik je de punten niet geef, moet je dan hier blijven?" En ik zei van "waarschijnlijk ja haha" en daarna begon hij over of ik het leuk vind om terug te komen als ik geslaagd ben! Oftewel, ik heb na 1.5 week eigenlijk al een back up aangeboden gekregen! Voelde best fijn!🥇

 

Ook heb ik mijn staff pas gekregen dus ben ik officieel deel van het team!

 

Ook nog bij Sophie op d'r kamer gezeten met Tom en Marrick omdat ze jarig was! Supergezellig 😊. Helaas kon ik niet al te blijven omdat ik nog moest werken.

 

Over werk gesproken, deze avond stond ik in m'n eentje bar, geopend en gesloten ook all by myself! Best trots want alles ging goed😄. Ook de shop voor eerst gasten geholpen en liep ook goed! Ik geniet hier wel 😏.

 

Oja en ik hoorde dat elke vrijdag bijna scrambled eggs op het ontbijt menu staan!😊😋 can't wait till friday😄

 

#11 Blog van 1 maart 2018

Goodmorning everyone😊

 

Weer heerlijk geslapen tot 10.20! 

Zoals ik al zei heb ik brood en choco pasta in mijn kamer dus kan ik rustig op mijn eigen tijd ontbijten in plaats van 7 uur in de ochtend...

 

Oh boy, ik kijk naar buiten en er ligt een klein laagje sneeuw, IN MAART! En dan is het ook nog uniek want er is de afgelopen 10 jaar bijna geen vlokje sneeuw gevallen hier. Maar goed, deze sneeuw wordt nog veel meer door een storm die de namiddag komt overwaaien, zin in!

 

Vandaag heb ik een shop dienst van 12.15 tot en met 21.00, en vanaf half 8 is er een disco voor de kinderen dus dat wordt gezellig😊.

 

Het is best rustig eigenlijk. Eerst komt de groep van 74 kinderen langs. Gelukkig heb ik Alex en Kris die ook in de shop staan dus dat komt helemaal goed✌🏼 daana nog een groep van 19 en that's it. Oké, de groep van 19 blijken er dus nog maar 8 te zijn... nog minder te doen.

 

Sneeuw, de storm noemen ze hier ook wel de beast from the east. Dit omdat het een Siberische storm is. Het begint al aardig wit te worden. Sommige groepen gaan al eerder naar huis en sommige bussen komen de helling al niet meer op en zitten nu Dus vast op het park.. 

Er wordt tot 25 cm verwacht in de komende uren en hoe het er nu naar uitziet denk ik dat dat wel goed gaat komen!❄❄

 

De dag gaat sloom maar het is best gezellig eigenlijk. Er is een nieuwe Schoolbus gearriveerd maar ze laten de bus bovenop de heuvel staan, anders kunnen ze nooit goed remmen of terug omhoog komen. Dus dat betekent dat er een tractor met de koffers op en neer rijdt en ik even help samen met anderen om de koffers te tillen naar de kamers. Gelukkig heb ik een PGL muts op dus ben ik goed warm.

 

Morgen ben ik housekeeping en trek ik 3 shirts, een sweater, een vest, een jas aan en 2 paar sokken om warm te blijven. Ook doe ik mijn muts op.  De waterleidingen zijn ook bevroren dus niet overal doet alles het... ik voel me vies morgen want ik heb geen sokken meer maar aangezien de wasmachines het nu al 2 dagen niet doen, moet ik dezelfde morgen maar aan😣

 

Disco night, elke donderdag avond van 19.30 tot 20.30 is er disco voor de kinderen in de zaal direct naast de shop, dus heerlijk al die muziek meeluisteren en de kinderen zien genieten, love it. 

 

Het is 21.00 dus dat betekent snel omkleden en dan naar de bar toe, even een drankje doen met de groep! Het is elke donderdag om 21.15 ook quiznight😉😊 niet dat ik er iets van snap, maar ach. Misschien doe ik volgende keer wel mee dan. 

 

Ooh was weer even gezellig, samen met Rhiannon wat gedronken en ik heb van Loreen (receptioniste) een mooie muts gekocht die ze zelf gemaakt heeft! Heerlijk warm👌🏽♥️

 

Maar ik ga nu richting bed want zoals ik al zei, morgen om 8 uur housekeeping in de sneeuw🎉

Oh en elke vrijdag scrambled eggs dus nu is als goed is de kans om het te proberen! Let's hope so😊

 

Goodnight/goodday everyone en ik spreek jullie!

Zondag is mijn volgende vrije dag dus enige suggesties wat ik kan doen? Ik hoor het graag😋

 

Xoxo

 

Antwoorden op de vragen van de vorige blog:

 

@inge poolen ging goed! 2x gewonnen en 1x verloren, dus ik sta positief haha👌🏽

 

@kim Skype is goed!♥️

 

@pap bussen zijn niet veel goedkoper en die rijden een stuk minder, elk 1.5 uur 1 bus... en niet per se de bestemming die ik wil.

Samen lopen is best lastig omdat iedereen een ander moment vrij is, daarnaast geniet ik er heerlijk van om alleen te lopen, eigen route te bewandelen en foto's te maken waar en wanneer ik wil.  Het maakt m'n hoofd mooi leeg eigenlijk. Verder ben ik met iedereen behalve als ik wandel hahah. Heb ongeveer 18 km gewandeld totaal en heb het horloge niet mee, maar dat hoeft ook niet hoor thanks😊

 

♥️♥️♥️♥️♥️

Foto's

Reactie schrijven

Commentaren: 5
  • #1

    Marga (vrijdag, 02 maart 2018 08:19)

    G morgen mop,
    Als eerste, wat een gave foto's. Ik hou totaal niet van sneeuw maar het ziet er wel onwijs leuk uit.
    Hebben jullie geen slee dan ga je evt met andere Zondag in de sneeuw, ga met andere een sneeuwballengevecht aan ben je ook weer lekker buiten en meteen met andere��

    Wat fijn dat je in principe al een baan aangeboden hebt gekregen, trots op je hoor, dat het zo goed gaat daar��

    En slaapkop, is toch zonde van je dag om zo laat door te slapen, probeer op tijd je bed uit te komen, heb je nog wat aan je dag��

    Werk ze vandaag en veel plezier��.

    PS: vlucht is geboekt hoor,yeah���

  • #2

    Kimberley (vrijdag, 02 maart 2018 08:35)

    Hee mitch,
    Ja de beast from the east is Goed bezig. Op fb zie ik bij mijn oude stage dat er gewoon tot kniediep sneeuw ligt. Wees maar blij dat je dat niet hebt. ,
    Zo maak je wel weer wat mee.
    Hebben jullie in de shop geen sokken? Hopen dat alles snel weer werkt. �
    Voordeel dat mensen niet weg kunnen is dat je wel dingen tr doen hebt �
    Tja op je vrije dag, geen idee, ws als het dit weer blijft kan je niet veel. Zoek eens op internet naar toeristische attracties, of wandelingen of kastelen, ruïnes.
    Oja, als ze een keer Yorkshire pudding hebben bij het warme eten, doen! Let op is geen pudding zoals wij denken dat pudding is. Je eet het met Jus � ik heb het ooit ook eens gemaakt.

    Wat goed trouwens dat je al dingen alleen doet zoals openen en sluiten en dar het goed gaat. Zie je wel dat het snel lukt �
    En wat tof dat je al een vraag hebt gehad of je terug wilde komen. Dat is fijn voor je!

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Be careful during the beast from the east.
    Liefs xx

  • #3

    Oma Anneke (vrijdag, 02 maart 2018 10:22)

    Wat fijn dat het goed met je gaat en dat je ook al gevraagd of je terug wilt komen. De sneeuw is een mooi gezicht ik hou er niet van. Wat goed dat je al dingen alleen doet veel plezier en tot schrijfs xxx

  • #4

    Roy (vrijdag, 02 maart 2018 15:06)

    gaaf die sneeuw ! Leuk om te zien, maar lastig als je er doorheen moet en afhankelijk bent van vervoer...zo zie je maar wat een effect dat heeft op alles en iedereen. Had begrepen dat het rond Edinburgh helemaal vast zat...en wat Kimberley al aangaf, kniediep hoge sneeuw, geen doorkomen aan. Probeer er van te genieten op de momenten dat het kan, maar voorzichtig in de heuvels.
    Je hebt het dus helemaal naar je zin, dat is mooi om te lezen, en voor jou mooi om te ervaren. Maar blijf wel met beide benen op de grond, er zullen vast ook wat lastigere tijden aankomen. Blijf dus leren en groeien zodat je straks alles wat je in theorie en praktijk leert volledig tot uiting kan laten komen.
    Gezellig al die contacten met je collega's. Ik zie alleen steeds dezelfde mensen hier reageren, heeft de rest geen zin, of lezen ze je site/verhalen niet ?
    Maar het is natuurlijk ook geen verplichting, en sommigen zullen het wellicht via andere kanalen doen. Valt me alleen op in deze digitale tijd hahaha.
    En tja, wat je vrijde dagen betreft, inspiratie genoeg daar lijkt me...prachtige omgeving, heerlijk om te wandelen, desnoods ga je lekker tekenen of zo.
    Had je nog naar de GPX gekeken waarom ie uitging ?

    Have fun daar en blijf genieten en je best doen, maar dat zit wel snor.

    knuf en liefs !
    XX

  • #5

    Laura (vrijdag, 02 maart 2018 16:52)

    Moppieeeee,

    Jaja, nu heb ik wél alles gelezen �
    Wat vind ik het fijn dat je het daar leuk hebt! En wat schrijf je toch leuk �
    Wat een sneeuw man, heb je wel een sneeuwpop gemaakt, want dat moet eigenlijk wel... Als de sneeuw zondag nog ligt, moet je dat gaan doen�

    Loveyou lieverd ❤️