#1 De eerste dag!!

Tja, dan wordt je wakker en gaat over 3 minuten je wekker al... 04:00 uur. Vandaag is de dag! Het voelt zo dubbel, ik heb er zoveel zin in maar tegelijkertijd wil ik m'n vrienden en familie niet achterlaten. Maar ach, het begin is altijd het lastigste gedeelte van de reis!

Zo, daar zijn we dan, Schiphol, koffers en tas even wegen en Yes! het gewicht is in orde, zelfs 600 gram lichter dan toegestaan, kon het pakje met stroopwafels dus achteraf gezien toch mee...😂

Even met z'n alle wat drinken en daarna door beste vriendinnetjes en familie uitgezwaaid worden... Ik had me zo voorgenomen om niet te gaan huilen, maar vervolgens ben ik de gene die ermee begint, maar hey, ben ik meteen weer een paar gram lichter.

Inchecken en het vliegtuig in, eerste keer vliegen en dan ook nog helemaal alleen. Gelukkig zit ik bij het raam net voorbij de vleugel dus kan ik weer mooie foto's maken!✈️

Wat zullen mensen gedacht hebben, wat een klein kind, overal foto's van maken en keek m'n ogen uit ook tijdens opstijgen die dalingen in je buik voel je zo!😂 Soms niet heel fijn maar het hoort erbij he! En om eerlijk te zijn heb ik 1x een lichte trilling van turbulentie gevoeld en verder helemaal niet!✈️

Onderweg nog drinken en een sandwich gehad dus KLM heeft het goed geregeld al zeg ik t zelf!

En dan, ja dan ben je er alweer. Het is wat dat betreft natuurlijk ook een pisstukje. Gelukkig veilig geland en na 5 minuten had ik m'n koffer ook al in m'n handen!

Op naar de trein, eenmaal aangekomen word je pas geweigerd... Wat nu weer... Ik bellen met het thuisfront, blijk ik bij een automaat te staan voor alleen creditcards.. Goodmorning Mitchell...😂

Op naar de overkant en bij een loket een ticket gekocht wat wel betaald kon worden. Blijkt m'n trein naar Weymouth te zijn vervallen... Moet ik via Bournemouth en daar weer verder vragen... Begint goed zo, nee hoor, ik vermaak me nu al prima, moet alleen nog even wennen over links en rechts, gezien iedereen tegen me aan loopt omdat ik rechts loop ipv links... Oeps.

Bournemouth, best een leuk station om te zien, maar er zijn werkzaamheden tussen dit station en Weymouth, best jammer als je daar dan heen moet, nu minimaal 40 min wachten op dit station om vervolgens m'n reis te vervolgen naar Weymouth.🚆

Vervolgens heb je in je hoofd hoe je op je beste manier PGL kan bellen dat je er aan komt en dan nemen ze op en klap je dicht die zullen gedacht hebben van dear god, krijgen wij dit.

Na voor mijn idee wereldreis te hebben gemaakt, jaaa ik ben zelfs in Broadway geweest, naja je schrijft 't net wat anders "Broadwey" op z'n brits. 😂

Eenmaal aangekomen op Weymouth, was ik bang dat ik hij of zij die mij komt ophalen nooit zal vinden, maar dat ging makkelijker dan gedacht! Hele aardige jongen van een jaar of 25 denk ik uit Schotland. Al 5 jaar werkt hij voor PGL van januari tot en met november op verschillende locaties in verschillende landen!

Wat ziet de omgeving er leuk en mooi uit zeg! Zodra we het terrein oprijden zie ik de zee achter het park, vakantie gevoel!

We laten de spullen nog even staan in de auto en gaan naar de receptie! Daar ontmoet ik Charly, een spontane meid van een jaar of 27 denk ik. Ze laat me mijn kamer zien en m'n kamergenoot is er nog niet dus ik kan de beste plekken uitkiezen. Daarna liet ze mij de eetzaal zien en zijn we meteen wezen lunchen! Pizza als lunch.. even omschakelen.

Dan even tijd voor mezelf, van 12.30 tot 15.00 even rondkijken en m'n spullen opruimen. Daarna de papieren samen met Charly doornemen.

Zo, kamer is klaar, alles ingeplakt en nu afwachten wie m'n kamergenoot wordt! Alle documenten zijn ook getekend en dat betekent dat ik vandaag even lekker mag kijken overal en nergens! Wat is het een prachtige locatie, uitzicht over het water, ik kom nu al tot m'n rust vergeleken Nederland.
Je hoort het water zachtjes golven en er staat bijna geen wind, licht bewolkt en niet erg koud, 13 graden!

Na weer te zijn teruggekeerd, is m'n kamergenoot er nog niet en ik betwijfel of die nog wel gaat komen. nadat ik bed een boek begin te lezen, voel ik de kou, vermoeidheid en spanning over me heen glijden. Het liefst ga ik nu slapen maar ja, half 5 (Engelse tijd) is nog best vroeg en daarnaast moet ik nog eten om 5 uur. Nu we het over eten hebben, ik ben benieuwd wat er op het menu staat!

Nou het eten was vegetarische curry of mushed potatoes (aardappelpuree) met saucijzen... Ik nam de curry en tot m'n verbazing vond ik het Lekker!

 

Oja, m'n kamergenoot is nog gearriveerd, hij komt uit Newcastle en mijn god ik kan hem niet verstaan hoor, dat accent, mijn god. maar de tijd zal het leren, letterlijk in dit geval.😂


en dat was mijn dag dan voor vandaag, het is nu 19:00 en ik ga om 21.00 nog even naar de bar met de staff en dan is het tijd om naar bed te gaan.

 

slaap lekker alvast

Foto's

Afscheid op Schiphol

Reactie schrijven

Commentaren: 10
  • #1

    Marga (maandag, 19 februari 2018 20:18)

    Lieverd,
    wat een ervaringen op je eerste dag, maar wel fijn om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt.

    Let op mijn woorden; binnen de kortste keren kan je je kamergenoot verstaan en kwekken jullie heel wat af�.

    Heel veel plezier met het kennismaken van je collega's straks.

    Slaap lekker straks en tot je volgende blog.

    ��❤❤

  • #2

    Roy (maandag, 19 februari 2018 20:24)

    wat een verhaal, en tja, wat een reis ! Maar op deze manier wordt je meteen voor de leeuwen geworpen, en zal je meteen moeten handelen haha.
    Maar leuk om te lezen zo, we zijn benieuwd naar de foto's, filmpjes en verdere avonturen. Hopelijk slaap je vanacht goed en morgen uitgerust weer aan de slag ! Knuffie !
    XX

  • #3

    Roy (maandag, 19 februari 2018 20:25)

    p.s.: vraag anders aan je kamergenoot om ondertiteling :-) ;-)

  • #4

    Kimberley (maandag, 19 februari 2018 20:44)

    Hey stinkie,
    Alweer heel wat beleefd op 1 zo'n dagje. Gelukkig is alles goed gekomen. Leuk dat je samen met een andere kamergenoot zit. Hopelijk klikt het goed en kunnen jullie van elkaar leren. Veel plezier en vermaak je. Ben benieuwd naar je verdere verhalen en foto's �

  • #5

    Inge (maandag, 19 februari 2018 21:02)

    Dat was een enerverende dag voor je zeg :-). Maar je hebt m glansrijk doorstaan, man. Fijn te lezen dat je zo'n mooie stek hebt. Mét onverstaanbare kamergenoot.... dat worden langdurige gesprekken hihi. Veel plezier nog vanavond, en alvast veel succes en plezier morgen. Kijk uit naar je volgende verhalen.
    Dikke knuffel en xxx

  • #6

    Brenda Duijfs (maandag, 19 februari 2018 21:42)

    Jeetje wat een belevenis voor de eerste dag! Maar wat ik nu al lees ga jij het wel redden. Weltrusten en hoop dat je wat kan slapen. Succes �

  • #7

    Gea (maandag, 19 februari 2018 22:01)

    Mitchell wat een heerlijk verhaal om te lezen. Zo heb je al heel wat meegemaakt. En wat fijn dat je de zee hoort ruisen, slaap je zo lekker op!!(ervaring) Hopenlijk ga je je slapie gauw verstaan, het zo makkelijk he. Slaap lekker en een hele fijne tijd daar �. Tot een volgende keer xxxx

  • #8

    Melissa (dinsdag, 20 februari 2018 11:01)

    Mitch wat schrijf je leuk! Ik lees met een glimlach op m'n gezicht. Ik heb al wat foto's gezien van de omgeving. Echt fantastisch! �

  • #9

    ET (dinsdag, 20 februari 2018 18:20)

    Een goed begin is het halve werk, voor je het weet zit je weer in Holland

  • #10

    Oma annie (dinsdag, 20 februari 2018 18:24)

    Zo te lezen heb je al wat mee gemaakt.Maar je red het wel En je kamergenoot leer je gauw verstaan Veel plezier en tot de volgende keer xxx