#2 inductionday

The beach down Osmington Bay
The beach down Osmington Bay

07.50.. shhhhhh hoor ik, ah t is mn kamergenoot (Carl of karl, is z'n naam trouwens, geen idee hoe je het schrijft)😅 die aan het douchen was.

 

Tot 08.00 kan ik ontbijten, maar dat red ik toch niet dus ik ga maar lekker uitgebreid lunchen, zit sowieso nog vol van gisteren, en het is mij nu even te vroeg. Hierdoor kan ik iets slaap inhalen namelijk!

 

Gister avond naar de bar geweest en wat was het gezellig! Potjes tafeltennis gespeeld en lekker gepraat met verschillende mensen!

 

Ik doe de gordijnen open en wat een heerlijk weer, blauwe lucht en bijna windstil!

 

We gaan naar de receptie, want daar zal Charly haar eerste introductie les geven aan mij èn 20 anderen. Over brandveiligheid etc. Meer de algemene info.

 

Oké, Charly doet dus niet haar intro aan mij, ik zit met 4 anderen in een aparte groep, gegeven door Vicki. 

 

Man man man, wat een informatie krijg ik allemaal, ook een aantal dingen waar ik niks aan heb of in elk geval nu nog niet. Door het doen, leer je het beste. 

 

Na een uurtje theorie, lopen we over het park om te zien waar alles zit en wat alles inhoudt. Over dat er weinig wind staat trouwens, wat ik eerder aangaf, neem ik terug, jeetje wat een woei. 

 

Na de tour weer een uur theorie (en die theorie lijkt trouwens best op een toets), allemaal vragen die je ook moet invullen en die ze gaat nakijken, het enige verschil is dat ik er geen cijfer voor zal krijgen.

 

Yes pauze, dus even wat eten gezien ik dus niet heb ontbeten. Naja die enthousiasme was snel weg nadat ik zag wat er te eten was, soep, bonen en gepofte aardappelen... wie eet dat nou?  Hoe dan ook, ik zag gelukkig ook bolletjes liggen so i took 2 of them. Ook nog wat sla en een appel erbij dus lekker gezond! 

 

en dan kijken ze je aan en vragen ze van is dat alles wat je eet? Ik zo, jaa, wij Nederlanders zijn het niet zo gewend om dit te eten als ontbijt en lunch, meer gewoon brood. Daarna heb ik ze nog 2 woorden NL geleerd, Goedendag en dag zelf, om het iets makkelijker te houden. 😅😜

 

Daarna weer tot half 3 theorie en dan word ik opgehaald om echt uitleg te krijgen over de afdelingen retail en housekeeping, allebei management. 

 

Wéér informatie, natuurlijk, alsof ik niet genoeg te onthouden heb..

 

Na de laatste info, kreeg ik mijn uniform! Ik hoor er nu officieel bij!! 

 

Verder nog even een rondleiding van housekeeping gehad en morgen gaan we uitleg krijgen over chemische middelen.

 

Maar nu eerst nog even avond eten, patat met kipnuggets!!!  Love it! met een bakje ijsbergsla en een appel, dat neem ik voortaan bij elk gerecht😊 goed van mij he🙈😋

 

Tijdens het eten heb ik ook nog 2 vrienden gemaakt afkomstig van de Cariben en Australië en dat is nu nog Facebook official ook hahaha😂.

 

Daarna met Oceane, een van de 2 meiden, naar het strand geweest. Even de zonsondergang bekeken want ze wist niet dat ze naar beneden kon... how???

 

Zo, na al die trappen omlaag en omhoog, gaan we samen met Tarryn (the other one) naar de bar op t park om te kaarten en er is vanavond gratis poolen dus dan zijn we er alvast!

 

Dit is mijn dag tot nu toe en in de volgende blog hoor je wel hoe mijn pool avond is verlopen!

 

Cheers ♥️✌🏼

Reactie schrijven

Commentaren: 7
  • #1

    Roy (dinsdag, 20 februari 2018 20:46)

    nou, weer een enerverende dag zo ! Maar tja, je zal je ws toch een beetje aan de eetgewoonten aan moeten gaan passen wil je straks met al die woei niet wegwaaien :-) :-) :-) .
    Deze dagen zullen inderdaad wel in het teken van theorie en informatie staan, veel in je opnemen, net een spons...
    Tja, en je zal inderdaad wel de nodige mensen gaan ontmoeten, en dat is ook het leuke van zo'n stage...je moet het niet alleen, maar vooral ook samen doen. Have fun, succes met poolen en niet vals spelen (en denk om het laken hahaha ;-) )

  • #2

    Marga (dinsdag, 20 februari 2018 20:47)

    Weer een gaaf verhaal.
    En toch de bonen en spek komen te voorschijn he, haha��. Je moet wel goed eten he, niet alleen gezond maar ook genoeg, je krijgt nl drukke dagen dus goed eten heb je nodig,(weet dat je dat niet wilt horen��)
    Wat fijn dat je al vrienden gemaakt hebt, maar had ook niet anders verwacht, wel lekker multicultureel En goed voor de taal.
    Wat een informatie,en als ik dat zo lees krijg je nog veeeeel meer info��, maar dat hoort erbij en ook DAT gaat je lukken.
    Krijgen we nog een foto te zien van je uniform��? Fijne avond straks een ik wacht je volgende verhaal af. Dikke kus en ly❤❤.
    Mama��

  • #3

    Oma Anneke (dinsdag, 20 februari 2018 20:47)

    Dat was wel heel veel informatie .Maar je steekt er wel veel van op.Fijn dat je er nu bij hoort En nu veel plezier ��

  • #4

    Inge (dinsdag, 20 februari 2018 20:48)

    Je bent dus flink volgepompt met info vandaag :-). Straks de boel in praktijk brengen, onthoudt je alles vanzelf wel. Maar dat eten he.... Wen er maar aan jochie haha. Goed ontbijten, lunchen en dineren, dan hou je het het langste vol. Zeker met de Engelse gewoontes :-). Fijn te lezen dat je leuke mensen om je heen hebt. Volgens mij vermaak je je wel daar.
    Succes met poolen, houdt de Nederlandse vlag hoog he!
    xxx en knuffels

  • #5

    Kimberley (dinsdag, 20 februari 2018 20:58)

    Drukke dag dus al. Oh je hebt een foutje gemaakt in de zin van Ja wij Nederlanders... �� had moeten wezen, ik mitchell eet nooit zoveel. Haha. Grapje � maar inderdaad zal je toch je eetgewoonten om moeten gooien en ook tussen door warm eten of meer eten. Anders trekt je lijf het niet. Aan het eind van je stage eet je ineens dingen die je daarvoor nog nooit gegeten hebt of lustte. Sta er open voor. � Veel mensen al ontmoet dus, leuk! Wanneer mag/moet je beginnen? Succes met poolen! Enne.. Foto's foto's �xx

  • #6

    Opa.en Opa (dinsdag, 20 februari 2018 21:36)

    Niet alleen voor jou veel info, wat dacht je voor ons?
    Wel leuk dit verslag, je lijkt wel een echte journalist.
    Ja, je bent niet meer in NL , de eetgewoontes zijn nou iets anders.
    Knufs van ons en tot het volgende verhaal.

  • #7

    Oma Gea, Opa Douwe (dinsdag, 20 februari 2018 23:11)

    Haha je koppie zit nu wel lekker vol en dat moet je dan allemaal
    in praktijk brengen. Gaat je lukken!!
    En met het eten gaat het ook goed komen, straks lust je de gekste dingen, zal het thuisfront wel fijn vinden. We wachten weer op je volgende verhaal. Liefs van ons.