#4 Weymouth

strandhutjes bij Weymouth
strandhutjes bij Weymouth

Morning again😜

Gisteren zei ik natuurlijk dat ik scrambled eggs zou proberen, well, ze hadden het niet deze keer.. dus dan wordt het lastig om te doen he.


Het is nu 8 uur 's ochtends en ik ben overdag vrij, tijd om te wandelen! Ik volg het Coast Path richting Weymouth. Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch? Nou deze jongen hier heeft zich heel goed voorbereid.. not .. geen wandelschoenen aangedaan en m'n gps vergeten... Laten we het er op houden dat het vroeg is😂😅. Het pad begint al meteen lekker modderig en op m'n gympen glij ik al lekker alle kanten op. Maar wat een mooie route! Boven langs de Jurassic Coast met uitzicht op weymouth en achter me Osmington Bay. De dag begon wel een beetje somber maar de zon begint al door te komen! Lekker rustig aan de wandel en zoals jullie gewend zijn, maak ik overal foto's van.📸


Ik zie het einde van de cliffen en het begin van het lange strand! 🏖aan de andere kant van het strand bevindt zich Weymouth.  dus alleen nog even dit strand over en dan ben ik er.. nou dat strand duurde langer dan ik had ingecalculeerd 😂😴. het bleek een stenen strand te zijn ook hier en dat liep pas later over in zand. dus dat liep wel even wat beroerd. eenmaal aangekomen in weymouth, wat overigens de watersport stad was met de olympische spelen in 2012🛶, zag ik de eerste huisjes aan de boulevard, super leuke huisjes en hutjes en daar tegenover staat de grote klok als eerbetoon aan de koningin. (Fotos staan erop)


Ik loop heerlijk rustig verder maar de zon begint ook langzaam te vertrekken. Ik kijk rustig rond en heb de eerste winkelstraat gevonden! Best een schattige winkelstraat en om 09.30 nog best rustig! Vervolgens klim ik wat meer omhoog de stad in en kom ik bij Nothe Fort, een oude basis denk ik dat ik zo kan zeggen, maar ik zie dat het nog dicht is en 8 pond kost, maybe another time. 


Ik klim nog ietsje hoger en heb een prachtig uitzicht over weymouth. Daarna daal ik weer af naar het centrum en loop ik de Tesco nog even binnen om wat heerlijke choco cookies te kopen (white choc and honey)♥️♥️♥️. meteen een fles limonade siroop gekocht voor in m'n kamer. 


Mijn god, ik stap de winkel uit, heb even wat geld opgenomen en de wind zet me toch ineens op. Het is echt koud gewoon nu. Ik was toch van plan om weer naar huis te gaan gezien ik vanavond weer moet werken en ik niet van ochtend tot avond weg wil zijn. Maar ik heb helaas wel tegenwind... Half onderkoeld kom ik weer aan in Osmington Bay en kan ik het cijferslot aan het hek amper draaien doordat ik geen gevoel meer heb in mijn vingers. Nu is het pas 14:00u en heb ik dit dus gedaan vandaag, verder ga ik lekker op bed Netflixen en vanavond aan het werk. 


Fijne middag verder😊♥️✌🏼

Foto's

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Evert (donderdag, 22 februari 2018 16:19)

    Geen korte broeken vandaag dus? haha
    Veel plezier bij het werk

  • #2

    Inge (donderdag, 22 februari 2018 16:20)

    Hey man,
    wat een goed begin van deze dag heb je gehad. Heerlijk om zo wandelend langs de mooie kust naar Weymouth te kunnen wandelen. Op je GYMPIES.... ohoh.... De foto's geven een mooie indruk, prachtig. Dat zal genieten zijn geweest. Op de terugweg na dan... Hoop dat je inmiddels opgewarmd bent, anders wordt je dat vast vanavond wel als je aan het werk bent in de bar.
    Geniet nog even van je rust en succes vanavond.
    Liefs en knufs
    xxx

  • #3

    Marga (donderdag, 22 februari 2018 19:00)

    Hoi mop,
    Mooie foto's hoor, en wat een strak blauwe lucht, alleen jammer dat het maar voor korte duur was, hoop wel dat je een jas aanhad�.

    Hoop dat je daarna lekker bent door gewarmd en lekker naar netflix hebt gekeken.

    Als je dit leest heb je al gewerkt vanavond.
    Hoop dat het leuk was een dat je er weer veel hebt geleerd.

    Voor straks slaap lekker en tot je volgende belevenis.

    Dikke kus, mama❤�

  • #4

    Roy (donderdag, 22 februari 2018 19:09)

    o,o,o,o....heb je een survival pakket, wandelschoenen, gpx én ervaring hoe het weer om kan slaan door je Schotland-experience, ga je gewoon in je zomerkloffie op je gympen op pad :-( :-) Tja....maar ja, daar leer je dan ook weer van....op z'n minst een windjasje meenemen, weegt niets, groot gemak indien je het nodig hebt. Maar ach, daar leer je ook weer van haha. Maar wat een mooie foto's weer ! Prachtige route zo langs die kust, kijk daar nu al naar uit! Was je toch alleen op pad, jullie zouden toch samen gaan ? Hoop dat je daarna weer wat opgewarmd bent en geen koutje hebt opgelopen voor je aan de slag ging.Dikke knuf en tot het volgende verhaal ;-) XX