#7 One week later

Jep, de titel zegt het al, alweer 1 week in Engeland aanwezig!

Het gaat best snel om eerlijk te zijn.

 

Beetje bij beetje leer ik steeds wat erbij, en wordt het wat drukker qua bezoekers.

 

De heimwee wordt wel iets minder omdat ik me steeds meer inburger hier!🏠

 

Vandaag ga ik leren om de shop te runnen. Dus echt opstarten, kassa's tellen, breuklijsten controleren, verkopen en afsluiten. Best zin in maar ik ben bang dat de tijd niet heel snel zal gaan gezien er nu nog bijna geen gasten zijn...

 

Gisteren een super leuke avond gehad en weer een aantal mensen leren kennen. Ze tonen oprecht interesse en ze zijn makkelijk om een gesprek mee te voeren. Dus was zeker een geslaagde avond.

 

Op naar de shop samen met Lewis, pffff wat is het koud in de shop...Ik vraag aan Lewis waarom het zo koud is alleen in de shop, en hij heeft geen idee, hij zei wel dat er voorheen een heater stond, maar vanwege de kinderen kregen ze daar geen toestemming voor of zoiets dergelijks... Volgende keer neem ik wel handschoenen mee hahaha🤣. Het loopt eigenlijk vrij soepeltjes en ik sta helemaal klaar. Lewis gaat naar de bar om daar het een en ander uit te voeren en ik sta er dus gelijk een beetje alleen voor (de bar is bijna naast de shop in hetzelfde gebouw). Oke, m'n handen sterven langzaam af en ik ben ondertussen alles aan het leren waar wat staat en wat de prijzen zijn.

 

Het valt wel een beetje tegen dit, leer ik de shop, is er geen één klant gekomen..🤣 Maar goed, ik heb wel al helemaal zelfstandig afgesloten en geld opgeborgen etc. dus toch wel een beetje trots. Nu de shop dicht is (open van 12:15-14:00 & 17:15-19:00) ga ik door naar de bar om daar alles weer mooi te maken zodat ze er vanavond weer tegenaan kunnen (probably only PGL staff). Lewis, die ondertussen uit de bar was vertrokken, zei dat het er super uitzag en dat ik klaar was, 1,5 uur eerder dan gepland, maar ik wordt niet ingekort op uren zei hij, dus ik ben lekker om 15:30 al klaar, heerlijk!

 

Jullie vragen je misschien af hoe ik de tijd heb om elke keer een blog te schrijven, well, ik maak er ook een beetje tijd voor en ik geniet er eigenlijk van om te schrijven. Je beleeft de dag een soort van opnieuw mee terwijl ik dit schrijf en ik vind het steeds leuker om te schrijven! En dan is het voordeel er ook nog van dat ik er wat aan heb later en jullie ondertussen kunnen meelezen!

 

Morgen weer housekeeping tot half 4 en dan de middag en de dag erna heerlijk vrij. Nu weet ik alleen niet wat ik moet gaan doen op mijn vrije dag... iemand suggesties?

 

Fijne avond verder en enjoy your cold days over there, ik doe gezellig met jullie mee hier❄️❄️❄️❄️

 

PS: zoals jullie misschien gezien hebben, plaats ik de foto's voortaan onder de blog, mits er foto's zijn gemaakt!

 

xoxo

🤗💋🤗💋

Reactie schrijven

Commentaren: 7
  • #1

    Marga (zondag, 25 februari 2018 18:51)

    Hoi lievie, ik ben toch zo blij daar het je goed gaat, en helemaal dat je heimwee wegzakt(ben ik weer wat geruster over, haha).

    Waarom ga je in Weymouth niet op zoek naar handschoenen waar je halve vingers bij hebt(moffies heet dat), voor in de shop, zal heel veel schelen.

    Fijn dat je zo makkelijk contacten kan leggen, maakt het verblijf alleen maar prettiger.

    Lieverd, werk ze morgen en we wachten je volgende blog af.

    Dikke kus en ly❤❤

  • #2

    Marga (zondag, 25 februari 2018 19:24)

    Ben ik weer even, haha, ik vraag me ECHT niet af hoe je aan je tijd komt om een blog te schrijven hoor, ik kijk om de have klap of er iets geschreven is.
    Vind het alleen maar leuk en fijn.
    Xxx

  • #3

    Roy (zondag, 25 februari 2018 20:13)

    Hey man, weer een leuk verhaal ! Je kan het straks wel in boekvorm uitbrengen :-) En tja, wat een ervaring weer...sta je klaar in je shop, komt er niemand opdagen...of zagen ze je staan en durfden ze niet meer hahaha.... ;-)
    En jij en koud ? Da's nu al de tweede keer haha, mister T-Shirt ;-)
    Maar een paar dunne handschoentjes is misschien geen overbodige luxe.
    Nu dus lekker vrij en straks gezellig kletsen met je teamgenoten...leuk!
    Fijn om te lezen dat het je zo bevalt en dat de heimwee ook minder wordt...had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht...je zit er tenslotte pas een week.

    Vrijdag hebben we weer op de Elliptigo een rondje gedaan, vandaag lekker gewandeld in Schoorl.
    Jij hebt ook een aantal routes op je GPX staan, misschien dat je daar wat van kunt gaan wandelen dinsdag ?

    Have fun vanavond, succes morgen en dinsdag veel plezier op je vrije dag.

    Knuf en liefs uit Hoorn XXX

  • #4

    Roy (zondag, 25 februari 2018 20:14)

    ps: leuke beer :-)

  • #5

    Kimberley (zondag, 25 februari 2018 20:23)

    Hee brother,
    Je beleeft en leert genoeg dingen dus. Leuk! Hoe meer je kan leren hoe beter! Fijn dar je dagen ook lekker ingedeeld zijn dat je ook regelmatig vrij bent. Kan je er leuk op uit trekken. Zoek eens op internet "trekpleisters" in de buurt op en pak desnoods de bus of taxi?

    Leuk weer van je gelezen te hebben.

    Xx

  • #6

    Kimberley (zondag, 25 februari 2018)

    P.s komen nu je foto's onder je blog? Aangezien je kopje foto's weg is. Xx

  • #7

    Inge (zondag, 25 februari 2018 20:46)

    Hi man, weer een leer-volle goede dag achter de rug dus.
    Fijn te lezen dat je al zo veel leuke contacten hebt gemaakt. En het 'klikt' met de collega's, vooral ook dat je ze verstaat :-). Hoe gaat het met je kamergenoot, is die ook al iets beter te begrijpen?

    Lekker vooruitzicht dat je dinsdag een hele vrije dag hebt.
    Boek over de omgeving erbij en lekker uitzoeken wat er allemaal te doen/zien is zou ik zeggen. En inderdaad ff op zoek naar 'shop-temperatuur-proof-kleding'.....

    Have fun vanavond, succes morgen met alles wat je gaat doen en tot snel maar weer.
    Hugs & xxxx (ook voor je wollige reisvriendje ;) )