#14 A nice day off

Zondag, dag 14. Alweer twee weken hier in Engeland en het begint steeds meer mijn thuis gevoel te krijgen, voelt goed! 

Gister avond samen met een groep naar Weymouth geweest om te stappen en wat was het gezellig! Eerst met z'n allen naar  Rendez vous geweest en later op de avond nog naar Actor's! Je ziet echt meteen hoe Engelsen stappen, voor wie GeordieShore kent van tv, nou zo dus. Overdreven opgemaakt dat het net niks meer is hahah😅.

Nu dus heerlijk uitgeslapen want we waren pas om 4 AM thuis... 😴 11.30, tijd om mijn bed maar uit te gaan en mezelf klaar maken voor de lunch. Vandaag een dagje vrij en dit keer echt vrij, geen geplande evenementen dus ik zie wel wat deze dag me brengt. Oew kim, toevallig vandaag Yorkshire Pudding, lekker is dat inderdaad! Kan waarschijnlijk nog wel lekkerder gezien dit uit de kantine vandaan komt Hahaha! In de kantine zie ik Oceane zitten, die is vandaag ook vrij dus misschien kunnen we samen iets doen. Ik ga bij d'r aan tafel zitten en ik stel voor om samen naar Weymouth te gaan, daar is zij nog nooit geweest en ik wil schoenen hebben dus dan komt dat mooi uit. We bellen Streetcars taxi's zodat er om 12.30 een taxi klaarstaat!

Het weer is niet optimaal, maar zeker niet slecht. Wisselvallig bewolkt en hier en daar de zon en een kleine regenbui. Maar de temperatuur ligt rond de 13 graden dus dat is prima, zeker als je dat vergelijkt met 2 dagen geleden met een temperatuur onder de 0 graden. We worden afgezet achter de M&S en vanaf daar lopen we naar de eerste winkelstraat die we zien en daar is meteen een schoenenwinkel. M'n oog valt direct op een Adidas schoen en die is het dan ook geworden (foto hieronder). Na de winkelstraat gaan we door naar ASDA, een superstore vergelijkbaar met Tesco Superstore maar dan goedkoper en iets groter. Mijn god, ze hebben hier wel erg veel😂 na 45 minuten staan we pas weer buiten maar we hebben de tijd. Bij de kassa was er nog een oudere mevrouw die haar portemonnee liet vallen en al haar kleingeld eruit viel. Dus ik hielp haar nog even met oprapen en dat gaf mij, maar ook die mevrouw een fijn gevoel😊.

Zo, tijd om even een beetje sightseeing te doen. We lopen door nauwe straatjes, pakken hier en daar wat winkels en daarna lopen we naar de boulevard. Daar houden we allebei een kleine photoshoot van elkaar😛😂 vervolgens lopen we iets verder en wilde de zeemeeuw blijkbaar ook model staan dus heb ik daar ook nog een aantal foto's van gemaakt😂.

De zon verdwijnt nu en je voelt de temperatuur meteen dalen... het is toch al 5 uur dus we bellen de taxi en dan zijn we nog net optijd voor het avondeten☺

Het was een geslaagde en spontane dag! En hij nog niet afgelopen. Ik heb mijn eten op en ik fris me op en kleed mezelf om tot een zomers thema. Vanavond is er namelijk een bingo en karaome avond in de bar en is het thema zomers. 

Tijdens het opfrissen nog even een uur met Jaimy gebeld, was leuk om weer even gesproken te hebben😄.

Oké, ik was zo dichtbij he, ik hoefde nog maar 1 getal en dan had ik de bingo gewonnen met een prijzenpot van £24.40. Jaja vette hap. Maar helaas, een ander was me net voor☹. De karaoke is ook leuk om te zien hoor! Zelf ga ik niet zingen, dat valt net buiten M'n comfortzone helaas, maar ik heb genoten van een paar die het wel deden. 

Nu op naar bed want morgen weer housekeeping! 

Xoxo

Antwoorden vorige blog:
Alle schoonmaakmiddelen gebruik ik ook inderdaad en ik voel mij alweer een stukkie beter gelukkig! 

Foto's

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Marga (maandag, 05 maart 2018 18:28)

    Hoi mop,
    Weer een dag voorbij, wat gaat het toch snel, maar zo fijn om te lezen dat dit al als je thuis voelt.

    Heerlijk ook dat je lekker met een groep bent gaan stappen, gezellig.

    Je schoenen zijn ook erg mooi hoor, nog meer gekocht?
    Was ook weer een fijne dag voor je, ik kan me voorstellen dat je het naar je zin hebt, als ik dit allemaal zo lees, er idd genoeg voor je te doen daar��.

    Wat de karaoke betreft, gewoon lekker zingen en gek doen, kan jouw wat schelen, toch��!!
    Wat zonde dat je de "VETPOT" niet gewonnen hebt, maar volgende keer beter, haha.

    Werk ze morgen en leuke foto's trouwens, ik zal tegen Afra zeggen dat er palmbomen zijn, haha.

    Lieverd, fijne avond en tot je volgende blog(kijk er altijd naar uit, zo leuk om te lezen�).
    Dikke kus, en ly❤❤

  • #2

    Inge (maandag, 05 maart 2018 20:21)

    Dat is een lekker daggie geweest :). Lekker uitgeslapen (maar dat was ook wel nodig, nachtbraker :-)...)
    Goed te lezen dat het inmiddels je thuis aan het worden is. Het lijkt me ook een heerlijke plek waar je terecht bent gekomen.
    Weymouth ziet er echt leuk uit op de foto's. Lekker zomers al, maar dat zal ook door de blauwe lucht komen. Fijn dat het voorjaar er aankomt hè!
    Gezellig om samen met Oceane op pad te gaan. Mooie schoentjes heb je gescoord, en weer shortbread bij de Asda :-)? Of ben je nog niet door je voorraad heen?
    Maar die Yorkshire Pudding.....dat ziet er toch niet uit? Moet dat lekker zijn??? :-( Dan kan je beter de vette hap van de bingo winnen haha.

    Have fun daar, fijne avond en succes met alles.
    Tot snel,
    knuffies en xxx

  • #3

    Roy (maandag, 05 maart 2018 20:49)

    alweer twee weken ! Lijkt al veel langer, maar dat komt door de dagelijkse verhalen...je hebt genoeg te vertellen iedere keer, of het wordt een combi blog, maar dan evengoed genoeg om te lezen.

    Leuk dat je samen met Oceane (wat een bijzondere naam, past ook wel een beetje bij het type ;-) )
    Maar eh...schoenen....alweer ? Twee weken daar, en al twee paar schoenen gekocht, en we moeten ook nog een paar meenemen ??? What ???

    Weymouth lijkt me een leuke stad, maar dat gaan we uitzoeken... :-)

    En dan heb je dus weer een andere superstore ontdekt....voor jou eigenlijk helemaal niet goed, je geeft het dan te makkelijk uit daar hahaha...allemaal zoetigheid voor weinig en aanbiedingen...eigenlijk moet je een Asda en Tesco verbod hebben :-)
    Waarom zijn jullie trouwens niet gaan lopen naar Weymouth ? Mooie trip, en het weer was o.k....goed voor jullie conditie...
    Maar evengoed weer mooie foto's gemaakt, altijd leuk ter illustratie om te zien.

    Tja, bijna prijs maar dus net niet...dan heb je gewoon niets niente nada :-)
    Maar ach, als je maar een leuke avond hebt gehad (en ik maar denken dat Bingo voor bejaarden is)

    Knuf vanuit Hoorn en succes daar, have fun!
    XXX tot snel (tijd gaat vlug nu ;-) )