#20 Happy hour

Tja, ik blijf het een leuke benaming vinden, happy hour. Dat is namelijk wat ik vandaag voor het grootste gedeelte van de werkdag heb gedaan.


Goodmorning op deze 20e engelse dag hier in Osmington😊 een frisse start nadat ik gisteren heerlijk vroeg m'n bed in ben gedoken. Zoals verwacht, zijn er nog steeds 5 zieken van de housekeeping afdeling en beginnen er ook zieken te komen bij de groupleaders. Het schijnt te heersen. Bacteriën die direct op de longen afgaan waardoor je keel vol slijm komt en je steeds moet hoesten. Lijkt een beetje op wat ik vorige week had toen ik mij niet lekker voelde🤔. Al is mijn keel en slijm nog steeds niet weg, voel ik me gelukkig wel prima😊.


Het wordt een rustige dag, half 4 ben ik klaar, en er hoeft niks schoongemaakt te worden. Alleen een service clean (in gebruik genomen kamers checken of ze iets nodig hebben). Maar dat doen we pas vanaf 2 pm. 


Nu eerst de dagelijkse schoonmaak-werkzaamheden en daarna happy hour! Normaal gesproken is happy hour, ook daadwerkelijk 1 uur lang. Nou, ik kan je vertellen dat dit vandaag niet het geval is... 5 uur lang happy hour, zo happy wordt uk er niet vab als ik er aan denk eerlijk gezegd...😂😢. Nu vragen jullie je misschien af, wat houdt dat happy hour nou precies in? Nou happy hour, wil niks anders zeggen dan in een kamer vol beddengoed de hoezen eromheen stoppen. Dekbedovertrek en kussenslopen er op knallen. Aangezien ik mij afvraag waarom ze dit happy hour noemen, kreeg ik als antwoord "gezien we altijd hard aan het werk zijn en overal rondlopen, krijgen we hier de kans om (rustig) op 1 plek aan het werk te gaan buiten iedereen om in een warme kamer met muziek". Dus vandaar "happy hour". 


Maar goed, je kan dus begrijpen dat ik na vandaag geen beddengoed meer wil zien hè..


De zon begint nu zelf te schijnen en het is op een bepaald moment op de dag gewoon een heerlijke 15 graden. Dat voel je dan ook meteen want de warmte komt door je kleding heen.


Gezien het 2 uur is, is het tijd om de kamers te checken. Zoals ik zei, schijnt gelukkig het zonnetje♥️. Alle kamers zijn prima en om 3 uur keren we terug gezien ik ook bijna klaar ben. 


Eenmaal klaar en omgekleed, besluit ik naar de receptie te gaan en te vragen of er post is, en jahoor! M'n pakketje is binnen gekomen🙄


Ik heb 3 sweaters besteld en ze zijn superleuk😊😊😊 ik hoopte al dat het adres goed gegaan was gezien ik een verkeerd email adres had ingevoerd en dus niet de status kon achterhalen 😂


Ik heb hier een aantal oude kleren die of weer naar Nederland mogen *kijk pap en inge lief aan* of dat ik weg doe. In elk geval neem ik die niet meer mee in mijn eigen koffer naar Nederland.


De zon schijnt direct door mijn deur naar binnen als ik mijn deur heerlijk openzet en op mijn bed weer een paar opdrachten doe aan school. 


Een perfecte combinatie maakt het natuurlijk met muziek. Maar euhm, Spotify. Wat is dit nou weer?! Bij spotify kan je je muziek downloaden zodat je zonder internet ook muziek kan afspelen.. althans, dat zou de bedoeling moeten zijn... blijkbaar speelt mijn telefoon noch laptop geen gedownloade nummers meer af. Ik contact opnemen met Spotify, supersnel reactie en hulp. Nou alles gedaan wat ze zeggen, nog geen succes. Daarna weer een mail gestuurd en nu is het wachten..  ga niet constant via 4G muziek luisteren though😢😥


Anyhow, tijdens het eten, besluiten Tarryn en ik om vanavond te gaan stappen met nog een aantal anderen. We gaan vanavond eerst met z'n alle naar de bar, en daarna in mijn kamer voorzitten. Vervolgens naar Weymouth en stappen🙂🤙🎉

Erg veel zin in! 


Naja dat is het dan eigenlijk, net een heerlijke douche genomen en nu nog even ontspannen en Netflixen😊 


Ik hoop dat jullie een goede dag hebben gehad en nog een fijn weekend!


Antwoorden op de vragen uit de vorige blog:

De kamergenoot is er nog niet, het wordt misschien Karl, m'n vorige kamergenoot. Maar het kan ook zomaar een nieuw iemand zijn eind maart begin april! Dus ik wacht in spanning af! Tot zover nog eventjes genieten van de rust.


@kim ik eet ook toast, en verder is er een salade bar en fruit etc. Foto's kan ik niet heel makkelijk maken gezien er kinderen lopen en dat dan niet is toegestaan. Maar zodra het kan, zal ik mijn best doen🤙


@pap klinkt goed! Wel een beetje lang hoor! Kunnen er ook een eigen route van maken en ietsje inkorten! Lijkt mij fijner hahah. 

En of ik volgend jaar van de partij ben... euh Tja, geen idee! Misschien wel, misschien niet! Wie weet zit ik dan wel weer hier, of in een ander park! Tijd zal 't leren hè 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Roy (zaterdag, 10 maart 2018 23:09)

    Hey man,

    als je dit leest is je stapavondje/nachtje alweer achter de rug, hopelijk heb je het erg gezellig gehad...
    Pas goed op jezelf nu er zoveel zieken zijn, al kun je het natuurlijk nooit voorkomen..
    Maar goed je vitamines nemen en goed kleden, goed je rustmomenten pakken...

    Tja, nu nog maar afwachten dus wie je kamergenoot gaat worden....the mystery guest :-)

    Kleding kun je wel meegeven, kunnen we vast wel ergens tussen proppen...is wat anders dan die grote doos, daar moet je nog wel even op reageren... ;-) Ik zie je whap wel verschijnen :-)
    Je moet alleen niet teveel aanschaffen daar, anders ga je met teveel terug...en dan moet je bijbetalen, en of dat het waard is ?

    Die route is helaas niet in te korten, het is een circular/loop...en als ik het terrein zie via Google earth, dan tja....maar moet lukken, goed voor de conditie en prachtige uitzichten...dus het zal het waard zijn, toch ?
    Hoe lopen je schoenen trouwens ? Ik heb een extra zool erin waardoor hij beter zit, maar weet niet of dat voor jou ook beter is ?

    Nou, fijne dag morgen en slaap lekker...
    tot horens, knuf XX

  • #2

    Marga (zondag, 11 maart 2018 17:37)

    Hoi mop,
    Here we are again�.

    20dagen, wat gaat de tijd toch snel he.
    Wel balen dat er zoveel zieken zijn, maar kan ook eigenlijk niet anders he��.

    De sweaters die je niet meer wilt, kan je daar niet iemand blij met maken, een collega bijvoorbeeld�, scheelt je weer en papa ook.

    Wat heerlijk he, zo'n uitzicht, heerlijk en dan nog relaxed je huiswerk doen, life is good��.

    Hoop dat het gezellig was met stappen, maar daar twijfel ik niet over��.

    Hebben vandaag al wat ge-appt, dus ben al wat op de hoogte.

    Hoop dat je een fijne en relaxte(zal het vast verkeerd geschreven hebben) dag hebt gehad.

    Lieverd fijne avond en we contacten weer.

    Dikke kus en ly��❤❤