#21 Osmington white horse

Jeetje, laatst zei ik dat ik heerlijk slaap hier, nou vannacht werd ik regelmatig wakker... En waarom? Geen idee☹

 

Maar goed, ik ben nu weer wakker en fris en fruitig! Het is 8 uur en ik besluit om een ochtend wandeling te maken. 

 

Ik trek mijn wandelschoenen aan, stop m'n Gpx in mijn jaszak en pak de tas in. Waterdichte jas, power bank, zaklamp (geen idee waarom) en een zonnebril (al helemaal geen idee waarom😂)

 

Ik ga de wandeling doen van Osmington white horse.  De naam "Osmington white horse" komt van de locatie Osmington, en het de ruiter op het paard, gekerfd in de berg. Ruim 80 meter groot! Dit is in 1808 gedaan als eerbetoon aan Koning George III. de route die ik bewandel is iets meer dan 6 km.

 

Ik hoop dat het droog blijft maar dat is altijd een lastig dingetje hier.

 

9 uur, een mooie tijd om te vertrekken al zeg ik het zelf. Het eerste deel van route loop ik via Osmington zelf, een knus dorpje zonder enige dingen zoals winkels of supermarkten. Als ik op mijn GPX kijk, zou de route iets meer naar links moeten liggen, parralel aan hoe ik loop. Op een gegeven moment zie ik een trap naar links de bossen in met een bordje "public footpath" dus ik ga die kant maar op. 

 

Erg mooi en veel groen hier! Oké, de route wordt weer lekker modderig zie ik al...😥 gelukkig heb ik mijn wandelschoenen aan dus maakt het mij niet echt uit. Zolang ik maar niet val😂.

 

Oké, de route geeft rechts aan, maar nu loop ik door alle modder door een weiland, blijkt de route eerst naar rechts te gaan... Altijd leuk die bordjes en gpx. 😅

 

Ik kom Preston in, een superleuk klein knus plaatje met een watertje in het midden v an de straat. Om de hoek is er nog een lokale pub/restaurant. Ziet er heel gezellig uit en misschien een keer met anderen er heen! 

 

Vanuit Preston ga ik de "berg" op waar de white horse op gekerfd is. Hier en daar komt de zon door maar hij verdwijnt ook net zo snel als dat hij opkomt helaas. Eenmaal boven is er niet veel te zien.. althans, er is superveel te zien maar op een bepaald moment zette de bewolking in op deze hoogte waardoor ik niet heel ver meer kon kijken.

 

Modder modder en o, had ik al gezegd dat er modder is? Deze wandeling zet je zorgverzekering goed op de proef. Mijn hemel, soms glij ik alle kanten op, soms heb ik het idee dat ik verdrink in het weiland, en soms ben ik bang dat ik mijn schoenen ga verliezen, maar tot dusver heb ik ze nog! 

 

Eenmaal weer thuis, is het 12 uur, perfecte tijd om te lunchen. Dat betekent dus dat ik 3 uurtjes gewandeld heb en dat het droog gebleven is! 

 

Maar voordat ik ga lunchen, trek ik eerst een nieuwe broek aan en andere schoenen, gezien ik onder de modder zit😮

 

Aan tafel zit ik met Rhiannon, Lucy en Tarryn. Een aantal andere waren net klaar en zijn dus al weggegaan. Lucy en ik besluiten na de lunch nog even naar de Coöp te gaan, 5 minuten met de auto hier vandaan. Even wat brood, koekjes, chocola, fruit en drinken inslaan. 

 

Nu ik nog de halve middag heb, besluit ik mijn kamer even te ordenen en op te ruimen/schoon te maken! Ik hou van orde en dit is nu weer mooi netjes😏😊.

 

Vervolgens is het weer tijd om te gaan eten, Yorkshire pudding met te droge beef en chococake met een te dikke custard saus, yum!

 

Na het skypen even met zusje geskypt en weer even bijgepraat! gezellig! Nu the shape of water kijken met een aantal anderen in de livingroom en dan slapen.

 

Fijne avond!

 

xoxo

 

Antwoorden op de vragen van vorige blog:

@pap 23 is me iets te lang, sawrry, wil wel een deel, maar kunnen er ook een eigen route van maken. Schoenen lopen prima! blij mee haha.

Filmpje

Foto's

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Marga (zondag, 11 maart 2018 21:54)

    Hoi mop,

    Als eerste heb je weer mooie foto's gemaakt en een leuk filmpje, en weer een heel verhaal geschreven�, wat weer erg leuk was om te lezen.

    Wat een geluk dat je niet uitgegleden bent, wat onwijs modderig zeg en wat zagen je schoenen eruit���.

    Je hebt weer een fijne dag gehad gelukkig.

    Veel plezier nog vanavond en we contacten weer.

    Di avond skypen?

    Slaap lekker straks en ly��

  • #2

    Roy (maandag, 12 maart 2018 19:53)

    Mooie foto's, mooie wandeling! Aan de hand van de foto's lijkt het langer dan 6 km, maar dan besef je dus dat het gewoon een mooie route is waar veel te zien is...vooral modder hahaha :-) Lekker glibberen en glijen :-)
    Ook een bijzonder fenomeen, dat grote paard in die heuvel...echt apart, en vooral omdat het van grote afstand zichtbaar is...
    Leuk filmpje trouwens, doe je het met je mobiel of met de GoPro?

    Mooi dat de GPX in ieder geval werkt...en tja, soms scheelt het een paar metertjes, afhankelijk of de route door iemand gelopen is of via de computer is gemaakt.

    Je dag dus in z'n totaliteit goed besteed....wandelen, relaxen, opruimen etc.
    En natuurlijk ook je "lieve dagboek" weer bijwerken hahaha...

    Hoest nu in de ziekenboeg ? Of lijkt het inmiddels weer wat uit te dunnen ? Hoop dat jij wordt overgeslagen, misschien weerstand voldoende door de vorige keer dat je je een beetje lamlendig voelde.

    Hoe ziet de rest van je week eruit ? Nog wat in de planning op je vrije dagen ? Of moet je nu veel werken ?
    En je schoolopdrachten, lukt het een beetje om dat weg te werken ?
    Benieuwd hoe de afspraken met je begeleider gaan en wat er allemaal afgetekend kan worden. We horen het wel.

    Succes in ieder geval deze week met wat je doen gaat, morgen zullen we ws niet reageren, je weet waarom ;-)
    Dikke knuf en tot gauw ! Ja, dat kunnen we nu zeggen hahaha :-)
    XXX

  • #3

    Inge (maandag, 12 maart 2018 20:08)

    Hey you, wat een prachtige wandeling. Die modder.... heerlijk. Dat vraagt erom om in mn gympies te springen :-). Maar nog heel ff wachten....
    tot snel man, xxx